Om mig

Vem är jag i verkligheten?
 
Jag är 19 år gammal och bor i norra Sverige, inte långt från Umeå.
Jag lider av någon slags odiagnostiserad kronisk trötthetssjukdom, som är under utredning.
Denna sjukdom gjorde att jag inte hade ork nog att gå ut gymnasiet,
trots att jag stortrivdes på teaterlinjen, och just nu är jag sjukskriven samt socialtränas
på en praktikplats på ett dagis i närheten av var jag bor.
I och med detta bor jag förstås kvar hemma hos mina föräldrar.

Med min begränsade ork så orkar jag oftast bara med min pojkvän, min lilla hund och mina tre marsvin... 
Marsvinen är 6, 3 och 2 år gamla, och dem fick jag i tur och ordning som "mutor" istället för en hund,
eftersom att mina föräldrar tvivlade på att jag skulle orka med att ta hand om en hund på heltid. ;)
Men när jag hoppade av gymnasiet så besannades äntligen en av mina största drömmar 
- vi skaffade en liten valp för att se om det skulle hjälpa mej att komma mej ut mer och orka mer! 
Hunden är en Yorkshire terrier-blandning och heter Harry ^^ (Gissa vilken bokserie namnet är inspirerat av..)
Utan honom vet jag inte hur jag skulle ha orkat med den psykiska påfrestningen att tvingas lämna skolan.
 
Utöver mina djur så ägnar jag min övriga vakna tid till att göra sånt som jag är intresserad av, 
och det är självklart där min dator och Star Stable passar in!
Andra intressen är att titta på film och tv-serier, spela piano, läsa böcker eller skriva. 
 
Jag har aldrig hållit på med hästar i verkliga livet, eftersom min trötthet har förhindrat
alla slags fritidsaktiviteter, men jag har tyckt väldigt mycket om att läsa hästböcker, spela hästspel 
och har hängt mycket på Stallet.se i min ungdom. Hade jag haft orken så hade nog min relation till hästar
sett betydligt mer annorlunda ut under åren som gått.
 
Vem är jag på Star Stable?

På Star Stable heter jag Evangeline Silverbell. 
Jag har spelat sen februari 2012, och har för närvarande 9 stycken hästar. 
Jag är medlem i ridklubben Sneaky Dragons, och det har jag varit sen augusti 2012. 
I slutet av september år 2012 blev jag lifetime-medlem, och det har jag inte ångrat en sekund. 
 
Är du intresserad av hur jag hittade till Star Stable? Läs inlägget om det här --> LÄNK <-- 
 
Jag har för närvarande tio hästar i spelet, och några fler lär det nog bli!  
Hästarna heter Thundergaze, Ninja, Casey, Bri, DianaJulie, Måns, Wera, Rocky, Marley och Esther,
och du kan klicka på namnen för att se bilder och läsa information om hästarna. 
Några informationsinlägg är inte klara ännu, men det ska jag fixa så fort jag har tid och motivation till det!
 
Jag har även vunnit en design-tävling som anordnats av Star Stable-teamet, och tack vare detta 
så har jag (tillsammans med sex andra spelare) fått min alldeles egna t-shirt till spelet, 
som vem som helst kan köpa i en klädshop i Fort Pinta! 
 
I spelet så är jag mest intresserad av att levla mina hästar,
samla ihop pengar och köpa den utrustning jag vill ha, samt uppnå vissa mål med spelandet.
Och självklart att umgås med övriga klubbmedlemmar från Sneaky Dragons, under våra event! 
 
Vad handlar min blogg om?

Jag började blogga i början på September år 2012, fastän tanken på en blogg började spira långt innan det. 
Jag bloggar mest för att själv få utlopp för mina känslor inför allt som händer i spelet, och för att få 
vara med i detta fantastiska community och få även min åsikt hörd utav de som tittar in på min blogg. 
 
Jag skriver enbart om sådant som jag själv är intresserad av, men jag riktar mej ändå till alla sorters läsare! 
Det vill säga, du behöver inte vara medlem i Sneaky Dragons eller vara min vän för att ha glädje av min blogg. 
Jag försöker att inte göra något inlägg för internt för att andra inte ska förstå. 

Jag brukar också göra en del humoristiska inlägg,
för att jag vill att andra människor ska behålla glädjen de får utav att spela SSO
- och komma ihåg att det verkligen inte är en tävling om vem som är den bästa spelaren!
Jag vill att kraven på att upptäcka mest, vinna flest tävlingar och komma upp i rykte snabbast ska minska
och att alla ska spela för att det är kul och för att få fly vardagen lite - det är ju därför jag själv spelar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback