Brightsoul

 Min fjärde häst och min första ponny heter officiellt Brightsoul, 
men för mej är hon alltid lilla Bri
 
Namnbetydelse
Bright: Som vanligt när jag väljer namn till mina hästar så är det första namnet ett ord som beskriver hästens yttre. I det här fallet så är det väl ganska uppenbart att Bri är en ljus häst! 
Soul: Det här namnet är inte helt uppenbart och jag funderar på att någon gång byta ut det. Det står för Bri's glada och livfulla inre, hennes själ. 
Bri: Smeknamnet kommer ifrån byn som nämns i Sagan om Ringen, Bree. I den här byn finns ett värdshus som på svenska kallas Den Stegrande Ponnyn, och därför tycker jag att namnet Bri passar just min stegrande lilla ponny väldigt bra.
 
 
Bri är den ljusa, lilla, pigga, nyfikna, busiga ponnyn, som vi alla känner till och älskar! 
Bri älskar att vara där det är liv och rörelse, högt gräs och massa godsaker att äta av. 
Bri gillar att rusa omkring och att hoppa. Hon gillar att utforska glada och mysiga platser, 
och varken vill eller vågar vara på mörka läskiga platser där hon vädrar fara.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback