Hur jag hittade till Star Stable Online

När jag var yngre,
så var min tre år äldre syster medlem i Pollux hästbokklubb
och köpte paketen som erbjöds där. 
 
Dock så var det ju jag som var läslusen i familjen,
så jag läste alla böcker hon köpte, fler gånger än hon själv gjorde det.
Jag läste igenom alla Wendy-tidningar jag fick tag i,
spelade igenom Full Fart i Stallet så fort jag kände för det,
och hängde dagligen på Stallet.se med en kompis. 
 
I och med dehär paketen som man kunde köpa av Pollux så fick vi hem Starshine Legacy episod 1 och 2.
Min syster gick ut ur Pollux då hon inte var intesserad av att köpa paket längre
(vilket var ett tvång för att kunna fortsätta vara medlem).
Jag tror att jag var betydligt ledsnare över det avslutade medlemsskapet än vad hon var,
men eftersom att jag inte lade ner en enda krona på paketen så var det väl inte mer än rätt, haha.

En gång i vintras då jag var med min kompis (som jag nämnde lite tvärt tidigare), 
kände vi oss lite nostalgiska och ville kolla vad som hänt med Stallet.se på senare år. 
Direkt på startsidan fick vi syn på reklamen för Star Stable Online, och vi reagerade direkt. 
Hästspel, det som var så roligt när vi var yngre! Vi måste testa spela! 
Men det var något fel på min kompis dator och det gick inte att installera spelet. 

Någon dag senare, då jag var hemma och sjuk, så kom jag ihåg SSO igen, 
jag kunde installera spelet och bli medlem. Några dagar senare
blev jag star rider och jag har varit fast ända sen den dagen i februari.
Jag insåg inte kopplingen till SSL förrän jag börjat spela och kände igen platsen "Jorvik", 
och en massa andra likheter från Starshine-spelen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback