Snowchaser

 Snowchaser är min tredje häst. 
Han är en appaloosa som går under smeknamnet Casey.
 
Namnbetydelse
Snow: Namnet snö refererar till hästen vita päls och hans förtjusning över att vistas på snötäckta områden. 
Chaser: I Caseys personlighet ingår hans livlighet och kärlek till att följa efter och jaga efter spännande situationer. Enligt vad han själv tycker är spännande förstås, om något känns för läskigt så är Casey definitivt inte rätt häst att möta den situationen med. 
Casey: Smeknamnet kom jag på nästan före jag hade bestämt mej för vad det "officiella" namnet skulle vara, men jag kan i nuläget inte riktigt säga varför det blev just Casey. Jag tyckte att det passade honom och att det fungerade bra som förkortning av hans långa namn. 

 
Casey älskar att vara bland snö och berg. 
Han är nog min stingsligaste häst och avskyr det underliga ljuset i Gyllenåsarnas dal. 
Han tycker inte om sådant som känns övernaturligt och han blir ofta stressad i tävlingssammanhang. 
För att lugna sina oroliga nerver får han ofta ha med sej en liten lugn kanin i sadelväska. 
Casey är min "vinterhäst" och lämnar hästön för att komma till mitt stall under vintertider.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback