Cinnamonstar

 Cinnamonstar, min sjunde häst och min andra andalusier,
har redan fått ryktet som stallets skryt-Måns! ^^ 
 
Namnbetydelse
Cinnamon: Det här ordet betyder kanel och jag tycker att det är en helt okej beskrivning över hur Måns ser ut.
Star: Det här namnet kommer från Måns personlighet och hans sätt att se sej själv som stjärnan i alla sammanhang! Han är väldigt stolt över sej själv och tycker verkligen att han är en stjärna, i alla kategorier. 
Måns: Om man byter ut o:et i Cinnamonstar till ett å så hamnar Måns' smeknamn precis i mitten av namnet. 
Att Skryt-Måns råkar vara ett välkänt smeknamn åt stolta och egenkära personer gör det här namnet bara mer passande till min stora, fina häst!
 
 
Trots sin stolthet över sej själv så är Måns ironiskt nog inte särskilt modig. 
Han vill aldrig ge sej på en uppgift som han vet att han inte skulle klara med bravur. 
Helst vill Måns inte prestera så mycket alls, utan bara spatsera omkring på höga höjder 
med mängder av inbillade fans under sej. 
Men när Måns väl gör något han vet att han kan klara av - ja då gör han det ordentligt, 
så trots sitt överlägsna sätt är han verkligen en kille att lita på! 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback