Obsidianangel

 Min femte häst,
är min allra första andalusier, och inhandlades samma dag 
som andalusierna dök upp på vingården, 
heter Obsidianangel, men hon kallas för Diana
 
Namnbetydelse
Obsidian: Även fast obsidian är en slags sten, så är den inte särskilt lik gråsten som Dianas päls ofta påminner om. Obsidian är en slags svart, blank sten, men jag tycker ändå den passar in på denna häst som har flera svarta partier som bryter av det stenfärgade. 
Angel: Tack vare sitt graciösa sätt och sin milda, tålmodiga personlighet så förtjänar Diana verkligen namnet ängel som en beskrivning på hur hon alltid är. 
Diana: Det här smeknamnet är jag verkligen stolt över eftersom att "Diana" finns med mitt i namnet Obsidianangel helt utan att behöva lägga till eller dra bort bokstäver. Diana är ett pampigt och kungligt namn som passar henne väldigt bra, utav tidigare nämnda skäl.
 
 
Diana är en av stallets graciösaste hästar, och är alltid pigg och vänligt nyfiken. 
Hon trivs mycket bra i stadsmiljöer och bland människor och djur. 
Diana är väldigt social och vill aldrig känna sej ensam. 
Ibland ser hästen tyvärr lite för grym ut i ansiktet och det passar inte Diana alls. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback