Winterdarling

Winterdarling är min åttonde häst, 
och stallets femte sto. Hon kallas för Wera. 
 
 Namnbetydelse
Winter: Inte för att alla vintrar är vita, men själv så förknippar jag definitivt vintern med färgen vit. 
Därför är Weras första namn just vinter - eftersom att hon är vit. 
Darling: Wera är stallets mest kärleksfulla häst, och darling (älskling) är en passande beskrivning på 
hennes gosiga personlighet som alltid älskar och är mjuk och snäll. 
Wera: Jag gillar namnet Vera och bestämde att en utav mina hästar skulle få kallas just detta. 
Jag ändrade stavningen till att börja namnet med ett W eftersom att det liknar hennes officiella namn mer! 
 
 
Som tidigare redan beskrivits så är Wera en kärleksfull och mysig häst. 
Jag har alltid velat ha en helvit häst i stallet och när denna glada Selle Francais 
dök upp mitt framför näsan på mej på Vingården så behövde jag inte särskilt lång betänketid. 
Wera flyttade in och hon har trivts jättebra från första stund. 
Glad och gosig hänger hon alltid med på vilka äventyr jag än kan tänkas hitta på. 
Alla hjärtans dag-setet med vita detaljer var givet till kärlekens vintervita häst. 
Men kom ihåg, att trots hennes namn refererar till vintern så är det enbart 
färgen som namnet anspelar på, i övrigt så älskar Wera sommar och grönska!

Postat av: Emma Shortroad

Har också den hästen! :D
Döpte min till Moonspirit och kallar henne för Shira :p

Svar: Passande namn! :D
Evangeline Silverbell

2014-05-31 klockan 10:07:41
URL: http://emmashortroad.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback