Min nya häst

Innan jag sätter igång med hästpresentationerna 
till mina senaste hästar Wera, Rocky och Marley, 
så vill jag bara visa upp en bild på vem Marley är! 
Han har ju inte setts till i bloggen förut, 
(förutom på "vimmelbilder"). 
 
Jag hade egentligen inte tänkt köpa en till ponny, 
men där stod jag på Ferdinands hästmarknad och möttes utav 
det sorgsnaste lilla ponnyansiktet jag någonsin sett! 
Han såg så ledsen ut, men var så gullig! 
Blicken han gav mej gick rakt in i hjärtat. 
Jag var tvungen att köpa honom. 
 
Detta ledde även till att jag bestämde mej för att sälja en annan ponny. 
Jag och Wilgot har aldrig riktigt klickat, tyvärr. 
Jag gillar verkligen färgen, men hans namn blev konstigt, 
hans personlighet blev totalt intetsägande, 
och jag hatade varje minut av hans levling eftersom jag var så less 
på att levla ponnyer då, eftersom jag nyligen hade levlat Bri. 
 
Fort var det gjort, Wilgot såldes och Marley fick ta hans plats. 

Marley heter egentligen Marblecry. 
Ett namn som kanske inte klingar sådär jätteljuuuuvligt, 
men eftersom jag alltid kallar mina hästar för sina smeknamn, 
så tänker jag mer på vad det officiella namnet står för snarare än hur det låter
Vad Marleys namn står för kommer ni kunna läsa i en framtida hästpresentation! :D 
Jag kan iallafall avslöja att smeknamnet INTE kommer från Marley i SSO.. 
Så försök att inte tänka på den här snubben varje gång ni hör mej nämna Marley. 
 
(Fast nu kommer det väl vara omöjligt, eftersom att jag nödvändigtvis skulle peta in den här bilden
och låta era hjärnor förevigt skapa den här associationen. Jag ber om ursäkt.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback