Onsdagsuppdatering 26/3

 
Nya hästar 
En andalusier och en halvny ras! ;) De friesiska sporthästarna är en egen blandad ras, enligt beskrivningen. 
Jag tycker att de var fina, och min favorit är den fläckiga... Superhäftig! Mycket möjligt att jag kommer 
köpa den så småningom. 
Jag hade dock förväntat mej andra slags hästar än de som kom, men jag klagar inte. 
 
Hästmarknad 
Jag förstår inte riktigt poängen med hästmarknaden, men jag antar att det kommer att utvisa sej så 
småningom. Tydligen kommer den flytta runt på Jorvik (tur det, den kan ju inte stå och ta upp plats på 
arenan för evigt!) 
men jag är lite skeptisk till att spelskaparna ska lägga ner en massa tid på den här 
marknaden när vi egentligen helst bara vill ha fortsättning på huvuduppdragen.
 
Nya uppdrag 
Kul med nya uppdrag, som alltid! Vill inte avslöja för mycket om uppdragen, men kan säga att de tyvärr 
tog slut alldeles för fort. Hemskt synd att inte få mer att göra under en längre period. 
 
Ny butik 
Ännu mer kläder och utrustning, puh! Vet nästan inte hur jag ska kunna hålla koll på allt nytt som kommit 
till spelet den senaste tiden. Kan det bli för mycket av det goda!? Jag vet inte! :p Jag tycker iallafall att den 
nya affären innehöll fina grejer till helt okej priser, förutom att de ska envisas med att alltid ha något plagg 
som bara går att köpa för alldeles för många star coins. Jag föredrar att kunna välja mellan att antingen 
handla för star coins, eller att handla för jorvik shillings.
 
Överraskningar! 
Spoilers för de som inte hunnit kolla in uppdateringen än, men det var några rätt stora grejer som kom i 
dagens uppdatering utan att få någon uppmärksamhet på nyhetssidan. Jag skriver om dem här eftersom 
att jag upptäckte det nästan direkt då jag loggade in och började spela. 
- Det finns kameravinklar i affärerna, så att man kan se sej själv från fler håll än bara ett. Toppen! 
- När man accepterar ett uppdrag syns det tydligare vilka belöningar och hur mycket xp man kommer få av 
just det uppdraget. Även det är jättebra, och det ser riktigt snyggt ut. :) 
- Och sist, men verkligen inte minst; nu rör alla hästar på sej när de står stilla! Förut gällde ju detta bara 
de stora hästarna, ponnyerna och araberna, men nu kan även "standard"hästen röra på sej! Hurra :D 
 
 Grrr, jag vill verkligen se fortsättning på alla grejer de lägger in i spelet, 
och inte bara nya grejer som lämnas oavslutade. 
Istället för att lägga in en ny fraktion i och med hästmarknaden, 
så kan vi väl få jobba på de fraktioner vi redan har som inte går att färdigställa? 
Och hallå.. huvuduppdrag... 
Om åtminstone de nya uppdragen hade räckt längre,
så hade iallafall lite utav mina uppdragsbegär stillats! 
Visst blev jag nyfiken när jag läste om uppdateringen på hemsidan, 
men efter att man loggat in och utforskat hästmarknaden 
så känns det ändå litegrann som... "Jaha... nu då?"

Överraskningarna som av någon anledning inte stod med på nyhetssidan 
är detaljer som förbättrar spelupplevelsen och det gillar jag skarpt! 
Tycker även att det är kul med nya kläder och ny utrustning 
även fast jag verkligen inte tycker att det är brist på sådant i nuläget. 
Hästmarknaden ser fin ut och visst är det kul med nya grejer 
som kommer såhär oväntat, som gör varje onsdagsuppdatering till en överraskning. 
 
Betyg: 3/5
 

Postat av: Alanis Moonstorm

Ärligt talat tror jag inte huvuduppdragen kommer fortsätta förrän de fyllt ut spelet mer. Det finns i regel väldigt lite att göra i skördebygden och det är något som de behöver utveckla innan de kan börja våran fortsättning efter sprickorna. Däremot tror jag att sidostorysarna med den försvunna borgmästaren och och det mystiska som pågår på andra sidan staketet vid Pike kommer knyta in till huvudstoryn så småning om. De måste fylla ut de här områdena för att det inte ska bli så tomt.

Men jag håller med dig om att det vore trevligt om vi fick någon fortsättning. Det kanske kommer mer huvudstory när man nått level 16?

Svar: Hmm ja du kan ha rätt. Dock så hade jag gärna velat se att de jobbar med de halvfärdiga projekten snarare än att slänga in massa nya grejer hela tiden, men det kan ju faktiskt vara så att det jobbar väldigt hårt utan att det syns. Och vi ska ju alltid ha onsdagsuppdateringar så de måste väl hitta på en del extragrejer som de kan ge oss ifall de inte är klara med de viktigaste bitarna än... Så det är väl bara att tacka och ta emot, lita på att de jobbar hårt och fortsätta vänta :p
Men det hade ju varit skönt att få någon hint om att det faktiskt händer grejer inom huvudstoryn också, nu känns det ju halverst som att den är bortglömd.
Evangeline Silverbell

2014-03-26 klockan 18:35:31
URL: http://alanismoonstorm.tumblr.com/


Postat av: Anonym

När ska du byta ut din header? :):)

Svar: Så fort jag köpt de hästar som jag har planerade just nu! :)
Evangeline Silverbell

2014-04-01 klockan 00:07:16



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback