En jobbig helg

Har haft en rätt tuff helg i helgen, 
och känner att jag vill skriva av mej lite... 
 
Mitt äldsta marsvin på 6 år har länge varit väldigt mager. 
Hon har alltid varit pigg och glad, men i torsdags märkte jag att hon blivit hängig. 
Jag undersökte henne och såg att hennes tänder hade gått av och blivit sneda, 
så hon hade fått problem med att tugga maten ordentligt. 
Hon hade rasat ännu mer i vikt och vägde bara 500 gram, 
så jag ville låta henne somna in hos veterinären istället för 
att låta henne gå hemma och se på medan hon förtvinade bort... 
 
 
På fredagen, i samma veva som jag skulle plocka upp Malva för att ta henne till veterinären, 
såg jag att mitt mellersta marsvin på 3,5 år satt uppburrad i buren och vägrade röra sej. 
Jag insåg direkt att hon inte mådde bra, hon ville inte äta och hennes ögon såg sjuka och livlösa ut... 
 
Vi åkte ändå till veterinären med det första marsvinet, 
och jag hoppades att mitt andra marsvin skulle repa sej och bli bättre igen, 
men nästa dag hade hon bara blivit värre. Hon ville inte röra sej alls,
hon rosslade när hon andades, och ryckte till i kramp medan hon gnällde till. 
Hon hade heller inte ätit på två dagar, och marsvin klarar sej inte länge utan mat. 
Jag förstod att det inte var lång tid kvar. 
Det var lördagkväll och de enda jag kunde göra var att 
hålla henne i min famn och klappa henne till det sista andetaget. 
Det gick förvånansvärt fort, men jag är glad att hon slapp lida längre.

Så i helgen har jag begravt två av mina äldsta, älskade, alldeles egna husdjur.
Det kom så plötsligt. Att det skulle behöva hända två djur under samma helg är ofattbart.  
Jag har ett marsvin som nu är ensam kvar, 
och hon verkar klara sej, trots förlusten av två kompisar inom loppet av två dagar. 

Tuffa Tuva och modiga, trofasta Malva, 
gulligare och mysigare marsvin med mer personlighet får man leta länge efter. 
Jag kommer att sakna er. ♥

Postat av: Emma Shortroad

<3 Må dom vila i frid!

Svar: Fina du! <3
Evangeline Silverbell

2014-06-30 klockan 11:17:56
URL: http://emmashortroad.blogg.se


Postat av: Kate Lightgirl

Ne, stackare D:

Svar: <3
Evangeline Silverbell

2014-06-30 klockan 16:36:35
URL: http://ssokakan.bloggo.nu


Postat av: Evelina Silverknight

Men gud :O :'( <3

Svar: <3 !
Evangeline Silverbell

2014-07-01 klockan 00:37:52
URL: http://silverknight.blogg.se


Postat av: Daphne

Mitt marsvin har problem med tänderna och nu börjar det bli problem med hans avföring..., Han kommer troligen avlivas...

Svar: Ånej, vad synd! :(
Evangeline Silverbell

2014-07-03 klockan 17:07:13


Postat av: Filippa Masterhill

Gud va synd! Vet hur det känns... Har själv 6 st egna marsvin och har haft hela livet <3 Jag hade ett marsvin som dog för 2 år sedan och jag saknar han än idag. Tänker på honom innan jag somnar. ;( Men det är sånt som tyvärr händer, alla dör vi någon gång. Men det är bara att ta nya tag och fortsätta kämpa! <3 Vet hur tufft det är och finns för dig om du vill prata <3 Men det marsvinet som blev kvar? Ska inte hon få en ny kompis? Min kompis hade ett marsvin som förlorade sin vänn och bodde ensam. Hon blev så deppig så hon slutade äta pga det, tillslut gick hon bórt pga det :( Vila i frid söta marsvin. Nu sitter dom säkert och mumsar på stora maskrosblad i marsvinshimmlen tsm med mina gamla marsvin också <3 VILA I FRID! <3 <3 <3 Massa kramar// filippa

Svar: Tack så mycket <3 Marsvinet som är kvar verkar klara sej rätt bra ensam, och har inte slutat äta, och jag har tyvärr inte tid att skaffa fler marsvin. Tur att min hund ibland springer och håller henne sällskap vid buren! ^^
Evangeline Silverbell

2014-07-10 klockan 00:03:23


Postat av: Sally Silverfield

Vilken otur:(

2015-06-16 klockan 08:15:07


Postat av: Astrid Spiderbrooke

Nämen fy vad hemskt att förlora båda två. Själv har jag döda djur och jag vet hur jobbig sorgen. Tuva och Malva hade ett säkert underbart liv hos dig och dom finns kvar..I dit hjärta ❤️

2015-06-22 klockan 19:10:28



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback