Måla övergångsställen

Det var längesen jag skrev ett "dagens inlägg", 
men nu är det äntligen dags! ;D 
 
Idag tycker jag att vi ska forska lite i vad vi gör för Gavin egentligen.. 
Jarlaheims vaktmästare, ni vet. Flera gånger i veckan 
så vill han att vi ska måla om övergångsställena som finns i staden. 

 
Jag har funderat över varför övergångsställena måste målas om så ofta! 
Varför håller inte färgen längre? Den kan ju omöjligt regna bort... 
eller snöa bort... eller flagna bort..? 

Men, då kom jag på en mycket möjlig teori.. (Konspiration, oh yees.)
 ÄR DET VERKLIGEN MÅLARFÄRG?!?!? 
Not so sure!  Den där hinken med målarfärg ser misstänkt bekant ut! 
 
...muu... 
Komjölk? 
Komjölk!? 
 
Om det nu är så att vi målar vägarna med komjölk,
så skulle det sannerligen förklara varför de behöver målas om varje vecka... 

(En annan teori är ju förstås att Gavin hela tiden glömmer bort
att vi redan har målat övergångsställena, men.. mjeäh,
det känns ju inte lika trovärdigt! ;) Särskilt inte eftersom
att färgen faktiskt har hunnit blekna mellan gångerna...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback