Support - spridning av information

I veckan har jag fått snabba svar 
från Star stables support, härligt! 
 
Jag skrev dit med anledning av ett blogginlägg
som Esmeralda Silverforce skrev för någon vecka sen. 
Det handlade om hur viktig information inte når ut till alla spelare, 
när Star Stable oftast väljer att publicera den endast på facebooksidan. 

Jag tycker att det är ett rätt viktigt ärende, 
så jag skrev ett mejl och beskrev problemet
samt frågade hur de tänker kring detta. 
Här är svaret som jag fick: 
 
" Hej
Jag tycker du har vettiga synpunkter.
Anledningen till att det är lättare att nå ut med information på Facebook är att det är fler
som har tillgång till Facebook dygnet runt än vår hemsida. Om vi lägger ut något på vår
hemsida måste det även översättas till övriga språk då hemsidan ska innehålla samma
information oavsett vilket språk man väljer.

Vi har dock diskuterat att vi borde ha någon information även på hemsidan så fort som möjligt
när något inträffar. Jag skall ta upp det igen med ansvariga och se om det är möjligt.

Angående informationen med filtarna. Vi kan inte annat än be om ursäkt för det. Det var även
många på vår sida som trodde att det skulle lösas av sig självt. Kommunikationen gick inte
ända ut till alla och vi beklagar detta.

Än så länge är Facebook det smidigaste sättet att nå ut till många spelare på en gång så det
kommer fortsätta vara en viktig informationskanal så kika fortfarande in där ibland :) 

Vänliga hälsningar 
Sandra - Star Stable Support " 
 

Postat av: Courtney Silverhill

Braa! Också tänkt på det :)

2014-02-07 klockan 16:41:28
URL: http://starstablesverige.blogg.se/


Postat av: Esme Silverforce

Åh, det där håller jag inte alls med om, det de säger. Många av SSO's spelare är under 13. Om du är under 13 får du egentligen inte ha ett konto på Facebook. Dessutom är det många som inte är intresserade av att följa SSO på Facebook av olika anledningar. Maria Moondaughter hade gjort en uträkning på sin blogg gällande saken, för att se hur många spelare SSO därmed når ut till. Och det var... skrämmande många.

Svar: Nej precis.. Jag skrev i mitt mejl att det är många som inte kommer åt den information de publicerar på Facebook, men de verkar tydligen vara av den åsikten att det ändå är fler som går in på Facebook än på hemsidan. Vet inte om det är sant, men i vilket fall som helst så borde de verkligen ha med viktig information på hemsidan också! För precis som du säger så är det många under 13 år som spelar.
Evangeline Silverbell

2014-02-07 klockan 20:01:41
URL: http://monokerus.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback