Saker som min kille tänkt på

Ni kanske kommer ihåg 
att jag har berättat 
att min pojkvän skaffat lifetime, 
och numera spelar SSO lite då och då ;) 
 
Oftast spelar vi tillsammans, men han loggar in på egen hand ibland också! 
När vi spelar tillsammans så pratar vi om vissa saker som han upptäckt i spelet, 
som jag aldrig riktigt reflekterat över... Det kan ju vara intressant att ta upp! :D 
 
Varför är det omöjligt att mata hästen genom att dra maten till huvudet/munnen? 
Jag har egentligen aldrig tänkt på detta, utan bara vant mej vid att man släpper 
föremålen nånstans mitt på hästen. Men när man tänker efter så är väl det inte självklart? 
Samma med hovkratsen, den kan inte användas på hästens ben eller hovar, utan allt ska dras till magen. 
 
Sådärja! Det är ju i magen maten ska vara! ;D 
Att gå via mun och strupe tar ju bara massa onödig extratid! ;) 
 
Ibland sätter vi upp skyltar uppe på Jarlaheim's mur, och varnar för ras. 
När min pojkvän gjorde detta för första gången så frågade han direkt om SSO 
är ett svenskt spel. "Jaa, men det finns servrar i andra länder också, hurså?" 
Då hade han ju självklart observerat att "varning för ras"-skyltarna är svenska skyltar. 
Det har jag inte heller tänkt på, att vägskyltar faktiskt ser olika ut i olika länder. 
Undrar om folk som spelar på andra servrar reflekterar över att det kan vara svenska skyltar, 
eller om de tror att det är påhittade skyltar som enbart finns i Jorvik ;) 
 
Dessa skyltar finns i Moorland också, 
så man måste inte göra uppdragen i Jarlaheim för att se dem! 
 
Han har även irrat omkring så mycket att han hittat stjärnor som jag inte hittat, 
men det tänker jag inte ta upp i det här inlägget för helt ärligt är det lite pinsamt ;) 
Visst, till mitt försvar så har jag aldrig letat upp stjärnor med hjälp utav stjärnkarta, 
utan alla stjärnor jag har hittat har jag hittat helt själv. Men jag borde ju ändå 
ha hittat alla stjärnor som han kan råka få syn på såhär tidigt i sitt spelande... :o 
Så därför tänker jag inte berätta om detta ;) Nu får ingen veta, mohahah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback