De där krokarna igen

Kommer ni ihåg inlägget jag skrev 
för ett tag sen, om fiskekrokarna? 
 
Om ni inte kommer ihåg kan ni tvär-klicka er in HÄR. 
Eller så kan ni läsa en liten summering här nedan: 

Jag skrev alltså ett inlägg som handlade om de krokar 
som Conrad gjort iordning och som vi ska hämta, 
för att sedan lämna hos fiskesnubben i Moorland. 
Jag störde mej väldigt mycket mycket på att de krokar 
som landade i våran ryggsäck var helt raka! 
Det var alltså inte krokar, utan spikar.

MEN!! 
Prayers have been answered! 
 
Nuförtiden gör jag ju inte ofta fiskeuppdragen eftersom att jag är beundrad, 
men häromdagen kände jag för att tjäna lite Jorvik Shillings... 
Så jag tänkte att jag kan väl lämna lite spik-krokar hos Mr Cod ändå! 
 
Ja, tänkt och gjort... Gissa vad som dök upp i min ryggsäck? 
 
!!!! En krok! 
Tänka sej! Någon gång har spikarna bytts ut till riktiga krokar. 
Exakt när det hände har jag ingen aning om, 
eftersom att jag inte gjort uppdraget på länge, 
men nu är det iallafall fixat! 

Och alla framtida sso-spelare kan leva i lycklig ovetskap 
om vilka hemska spikraka krokar vi fick fiska med på den gamla goda tiden. 
Vem vet, de kanske till och med har lättare för att fånga fisken när de ska fiska?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback