Thundergaze

Min starthäst,
mitt jorvikiska varmblod
heter Thundergaze. 
 
 
Namnbetydelse
Thunder: Med en åskande blick och ett dundrande temperament var detta namn oundvikligt till min alltid lika lojale springare! 
Gaze: Som nyss nämnt så är Thundergaze's blick hans mest framträdande attribut, han är alltid redo och alltid på spaning efter dolda faror eller utmaningar.
Thundergaze: Min starthäst saknar ett ordentligt smeknamn, men det gör honom bara mer speciell i mina ögon. Ibland kallar jag honom lite skämtsamt för Thure, men det här är en häst som som inte låter sej begränsas till förkortningar! Jag valde Thundergaze till hans officiella namn, och därför fortsätter han att få kallas för Thundergaze även i folkmun.
 
 
 
Thundergaze är numera min pensionerade tävlingshäst. 
Jag red honom allra mest under de månader som jag var medlem och hästfunktionen ännu inte fanns. 
Numera har jag många andra hästar som jag valt att ha i mitt stall utav fler anledningar än varför 
jag valde att ha Thundergaze som starthäst, men denna häst kommer alltid ha en plats i mitt hjärta, 
och ibland får han komma hem från hästön och ta över platsen som stallets överhuvud. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback