Jag är en problem solver

Hejsan hoppsan! 
I dagens inlägg vill jag titta lite närmare på 
ett uppdrag som går att göra varje tisdag. 
 
Jag syftar på när vi ska bära ägg från Andy hela vägen till byn Firgrove! 
För att äggkorgen inte ska falla av hästen så måste vi smyyyga upp jääättesaaaktaaaaa... 
Men nu har jag faktiskt tittat lite närmare på den där rackarns äggkorgen! 
 
Inte konstigt att den kan ramla av bara för att vi galopperar lite, den är ju inte platt under?! 
Den är ju spetsig!! Hur ska en sådan korg kunna balansera på en hästrumpa någon längre period? 

Varför kan jag inte få frakta ägg i en korg som faktiskt har en platt undersida? 

Nu har jag faktiskt, problem solver som jag är, redan konstruerat en sådan korg!
Och jag tror att alla äggbärare kommer gilla den,
Andy kommer gilla den, mrs Packard kommer gilla den... 
Till och med Tin-Can gillar den ;) ;) 
(Vilket iofs inte säger så mycket, jag tror Tin-Can gillar det mesta.)
Kolla på den där blicken liksom. Meaow I like it 

Platta korgar åt folket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback