Den nya funktionen

Den nya funktionen i hemstallen är ju helt ärligt ganska spännande!
Här har jag analyserat delar utav denna funktion och skrivit lite vad jag tycker. 


Först och främst: 
"Funktionen ej tillgänglig." Vad ska dyka upp här?! :D
Helt ärligt står det still i mitt huvud och jag kan inte riktigt komma med något vettigt förslag.. 
Men det känns ju som att sso-teamet måste ha någon tanke bakom de två låsta funktionerna, 
annars hade det väl varit onödigt att ha dem i rutan över huvud taget? Eller? :)
 
Själva stallhjälpsfunktionen, då.
Priset är helt överkomligt tycker jag, ingenting att klaga på. 
Det är kanske till och med så att man tjänar på detta, om man brukar köpa sitt hö för sc? 
En höbal kostar 20 sc. Om man har till exempel fem hästar, som man matar varje dag,
så innebär det kostnad för en halv höbal per dag (10sc). Om man då väljer att låta
stallhjälpen sköta hästarna istället så kostar det endast 7 sc per dag! 
Ju fler hästar du har, (och minst 4 st), desto mer kommer du tjäna på den här funktionen.
 
Jag har alltså tagit för givet att man inte behöver betala höet själv när man har stallhjälp,
men jag har inte provat funktionen så vet inte om det stämmer. Kanske stallhjälpen använder 
hö som du redan har i din ägo? Isåfall är det omöjligt att tjäna på den här funktionen.
 
Den andra funktionen tillgänglig: Sortera hästarna
Jag provade den för att se vad som hände, och precis som det står ovan, 
så sorteras hästarna ut i stallets spiltor i samma ögonblick som man klickar på "Ok".
Har du redan hästarna i spiltorna så kommer de att byta plats och du lär bli rätt irriterad. 
Det blev iallafall jag. 
 
Men jag antar att den här funktionen är bra om man vill ha hästarna i spiltor, 
när de står i en enda oreda mitt på stallgolvet. Då går det fortare att ställa in dem såhär, 
än att rida in varje häst på valfri plats. Men om du är som jag, och har bestämda 
platser till alla dina hästar, så kommer den här funktionen inte ta hänsyn till det.
Så detta är, enligt mej; en helt onödig funktion.
 

Postat av: Anonym

Den sista kommer vara till husdjuren^^

P.S kolla hjälp-avsnittet!

2014-07-09 klockan 20:53:25



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback