Nightwhisper

Min första köpta häst är en frieserhäst, 
som heter Nightwhisper. 
Hon kallas för Ninja.


Namnbetydelse 
Night: Med sin svarta päls och förvillande likheter med den mörka natten så var det här namnet ett självklart val. 
Whisper: Det här ordet betyder viskning och det har sina likheter med Ninjas mjuka och lugna temperament, hon smyger fram lätt och försiktigt och kommer alltid att vara den häst jag kan lita på mest i stunder där mod och försiktighet krävs. 
Ninja: Från början hade Ninja inget smeknamn eftersom att jag inte kunde komma på något som lät tillräckligt likt hennes officiella namn. Till slut bestämde jag mej för att bara använda de första två bokstäverna och kalla henne Ninja, eftersom att hon är litegrann som en ninja i mina ögon!
 
Ninja älskar att tävla och det är henne jag gör mina championatrundor på, om än inte särskilt ofta.. :p 
Vi brukar även ses tillsammans om jag försöker förbättra mina rekord på vanliga lopp, 
eller om vi gör något särskilt spännande (huvud)uppdrag. 
Jag köpte Ninja direkt som frieserhästarna presenterades i spelet, 
eftersom frieser var min favorithästras när jag var yngre och eftersom jag verkligen ville ha en svart häst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback