Det här med att rollspela

En del som spelar Star Stable Online 
tycker att det är kul att rollspela. 

Alltså att låtsas att spelet är verklighet, 
och man faktiskt är ute och rider sin häst, 
tar hand om den och gör andra verklighetstrogna saker. 

Det är ju kanske personligen inte riktigt min grej... 
Jag vet faktiskt inte riktigt varför, kanske för att jag spelar SSO 
för att göra uppdrag, skaffa hästar, levla och träffa människor, 
snarare än att låtsas att jag är ute och tar hand om hästar på riktigt. 

Men i måndags så insåg jag att jag faktiskt har en liten, 
liten rollspelare i mej också! Hur kunde jag upptäcka det? 

Jo.. När jag gör det dagliga uppdraget som går ut på att 
rida upp i de snöiga bergen för att kolla om snön smält bort, 
så tycker jag alltid att det ser så kallt ut för karaktären att rida upp i kortärmat... 
Så jag brukar ta på den enda jackan jag alltid har i ryggsäcken, 
bara medan jag befinner mej däruppe bland snön, 
och sen byter jag tröja på vägen ner igen :P 
Hahaha! Jättekonstigt egentligen, men jag kan väl helt enkelt inte 
rå för att jag har ett hjärta av guld och inte kan låta någon frysa ;)
Det brukar bli riktigt snygga klädkombinationer med käraste klubbjackan ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback