Rockboy

Min nionde häst heter Rockboy, 
han är min andra arab och kallas för Rocky. 
 
Namnbetydelse
Rock: Det här namnet syftar inte på musikgenren, utan på ordet rock som betyder sten. Precis som 
i fallet med min gråa andalusier så tycker jag även att Rocky's färger liknar grå sten! 
Boy: Rocky är stallets yngsta, busigaste, lekfullaste häst och har därför fått namnet "boy" som anspelar 
på att han är en liten pojke i jämförelse med de andra, lite mognare hästarna.
Rocky: En ungdomligare häst behöver ett rockigt namn, haha. Rocky var ganska givet med tanke på 
det officiella namnet, så Rocky fick det bli. Mycket mer tanke än så bakom namnet var det tyvärr inte. 
 
 
Med risk för att upprepa mej så vill jag beskriva Rockys personlighet. 
Han är alltså en väldigt pigg, glad, busig och lekfull unghäst, 
med knoppar i manen bara för att slippa trassla in sej i en massa hår. 
Trots sitt pigga och lekfulla sätt så är han inte det minsta kaxig, 
utan låter sej glatt överordnas av både hästar och människor. 
Han gillar att vara andra till lags trots att han kanske inte alltid har
tålamodet att vara lydig speciellt länge! 

Postat av: Daisy Longhall

vart köpte du tröjan? :o

Svar: I Skördebygdens fiskeshop!
Evangeline Silverbell

2014-10-22 klockan 14:28:55
URL: http://nattstad.se/daisydai


Postat av: Lily som hatar mr.kembell

Vilken skönhet.fantastisk arab du köpt🇬🇧🇺🇸

2015-04-17 klockan 20:24:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback