Överväger att flytta

 När jag började spela
så bodde jag i Moorland, 
och efter 2 månader,
(då jag spelat ikapp allt som går att spela, 
och började vänta på onsdagsuppdateringar som alla andra,) 
så lämnade jag Moorland eftersom att jag hellre ville bo mer centralt. 
Då flyttade jag till Vingården, och det har jag aldrig ångrat för en sekund!

Så jag bodde i Vingården från någon gång i april, 
ända fram till det att Skördebygden öppnade. 
Då flyttade jag till Jorvikstallet redan samma dag! 
Men nu överväger jag alltså att lämna Jorvikstallet 
för att flytta "hem" igen till Vingården... 
 
Eftersom att det är mest levling som står på schemat nuförtiden, 
så får jag tyvärr inte mycket gjort alls. 
Det är rätt långt att rida från Skördebygden till övriga Jorvik för att göra lopp, 
så vissa dagar orkar jag inte med det alls. 
 
Dessutom är det en stor nackdel att ha Jorvikstallet som hemstall under klubbevent; 
majoriteten utav klubbmedlemmarna bor på Vingården och det är ofta därifrån 
vi utgår när vi har event, och det är riktigt tröttsamt att inte kunna ringa hem som alla andra. 
 
Men om jag flyttar tillbaka till Vingården så finns det en risk 
att jag extremt sällan kommer orka rida till Skördebygden ;p 
Och då blir vissa ryktesfraktioner lidande. 
Plus att det är ju så fiiint i Skördebygden! ^^ 
 
Jag ska fundera lite.
Men det lutar nog åt att jag flyttar tillbaka till Vingården ett tag iallafall, 
för att lägga fokus på levling och klubbevent ett tag. 
Jorvikstallet finns ju alltid kvar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback