Araber

Nu, äntligen, 
kommer ett inlägg som jag tänkt göra länge! 
Det handlar om araberna i SSO. :) 

När de första sneakpeakbilderna (men främst den andra bilden) 
på araberna kom, så var det många som blev skeptiska. 
Den bilden var kanske lite missvisande, 
kan vi i efterhand konstatera...
Men när den just hade släppts så dök det upp många 
kritiska kommentarer på diverse bloggar. 
Till exempel att araberna skulle bli 
ankliknande, alienliknande varelser med för små öron! 

Jag tog mej friheten att konstruera en bild på hur den "hästen" skulle ha sett ut!
 
 Ja, nu i efterhand kan vi ju konstatera att såhär ser inte riktigt araberna ut! 
Och även fast inte alla älskar hur araberna faktiskt blev, 
så är det nog ingen som påstår att de inte blev bättre än vad vi trodde. :) 

Jag tycker att min arab Julie är superfin, hon är unik och hon har världens gulligaste ansikte... 
 
Men... 
Tyvärr så tycker jag att araberna är långt från perfekta. 
I full galopp så ser både hals och rumpa ut som något från en annan planet. 
Jag hoppas att det är något som SSO kan fixa med tiden. 
Jag tycker faktiskt inte om att vara ute och levla med Julie, 
för det brukar betyda att jag galopperar i snabbaste tempo största delen av tiden. 
Och då ser det ibland ut ungefär såhär: 
 
  
En helkonstig rumpa och en mystiskt rak hals... 
Araberna må ha blivit finare än de ank-aliens vi först fruktade, 
men tyvärr kan jag inte ge dem full pott på grund av vissa konstiga kroppsdelar 
som framställs på helt andra sätt i full galopp, än vad de gör i lugnare tempon. 
Supersynd på så fina hästar, tycker jag!
Vad tycker ni om araberna, har ni tänkt på hur de ser ut i galopp?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback