Onsdagsuppdatering 5/2

Hej allihopa!
Denna veckas uppdatering innehåller den nya funktionen Hästön, nya klassiska ridbyxor och
coola ankelboots!

Hästön:
- Ge de hästar du inte rider så ofta en härlig semester på Hästön! Du kan skicka iväg en eller
flera hästar på en välförtjänt vila och därmed göra plats i stallet för en ny häst. Hästens semester
varar så länge du vill, och du kan hämta tillbaka din häst när som helst.

För att skicka iväg din häst till Hästön så klickar du på anslagstavlan i ditt hemstall, där finns en
ny knapp som heter "Mina Hästar" där du kan välja vilken häst du vill ska få åka iväg på en skön
semester och vilken sorts semester den ska få åka iväg på! 
 
Kom ihåg att ta av all utrustning på din häst innan du skickar iväg din häst på semester!

Nya kläder:
- Fina klassiska ridbyxor och snygga ankelboots har anlänt till butikerna vid torget i Jarlaheim.

Förändringar i chatten:
- Global-chatten är nu endast tillgänglig om man befinner sig i något av de större samhällena på
Jorvik; Silvergladebyn, Fort Pinta, Jarlaheim och Västkobbens fiskeby. Om du är utanför de stora
bebyggda områdena så kommer det numera vara lugnt och stilla så du kan fokusera på naturen,
din häst och era äventyr tillsammans.

Säg-chatten har nu mycket längre räckvidd så alla spelare som är på samma ställe kommer
kunna chatta med varandra mycket enklare nu utan att bli distraherade av vad som händer på
andra sidan världen i Global-chatten.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget
Negativt: 
Att hästön kostar pengar var ju självklart en risk alla visste om, 
men jag hoppades verkligen på att det skulle vara gratis.. 
Detta ser jag iallafall som en stor nackdel och det dämpar lyckan 
över att hästön äntligen är här... 
Jag tycker också att det är lite dumt att man inte kan läsa i globalchatten 
om man inte är i någon utav de 4 städerna, även fast jag förstår 
poängen med att göra på det här viset. Men det blir ju svårt 
för de spelare som behöver nå ut till andra och få hjälp, 
om det bara är de på rätt ställe som kan läsa vad man frågar efter. 
 
Positivt: 
Kul att hästön är här, som så många har längtat efter! 
Smart att ge flera alternativ på semestrar, så att man kan komma undan lite billigare 
och skicka iväg sin häst på en "budgetsemester".
Jag gissar att många spelare (särskilt de yngre) är missnöjda över chattförändringen, 
men med tanke på hur många klagomål det funnits över hur chatten var, 
så tror jag att nästan alla förändringar är till det bättre.
Det är bra att spelskaparna visar att de vill göra något åt chattproblemen, 
genom att ändra på chatten och på så vis kanske minska bråk och spam.
Kul att det kom lite nya kläder också, det får uppdateringen att kännas större!

Postat av: Alanis Moonstorm

Jag har också blandade åsikter om chatten. Å ena sidan är det väldigt skönt att alla "Alla som vill ... skriv 123!" har försvunnit, men å andra sidan så känner jag mig nu ännu mer isolerad. Skulle vara trevligt om alla caféer hade tillgång till global chatten, men det är det inte alla som har. Och Godset Silverglade/Hästsportcentret har inte tillgång till globala heller.

Har hästö-buggen du upptäckte blivit löst än eller är det säkrast att vänta tills imorgon?

Svar: Ja, det är lite väl få ställen som har tillgång till globalchatten om det bara är 4 städer. Långt att rida om man behöver hjälp med något nånstans! Att caféer skulle ha tillgång till globalchatten var en bra idé. :)

Det vet jag faktiskt inte, men det var inga problem för mej att skicka iväg en häst när jag betalade med jorvik shillings, plus att jag vet flera som skickat iväg sina hästar utan problem, så det var kanske bara en engångsgrej! :)
Evangeline Silverbell

2014-02-05 klockan 16:10:26
URL: http://alanismoonstorm.tumblr.com/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback