Maraton-lopp

Idag klockan 16.00 var det dags för ett maraton-lopp med klubben. 
Vi började i ridhuset och gjorde alla lopp på hela Jorvik, 
förutom de lopp som finns i Gyllenåsarnas dag, och kaninloppet. 
Vi skulle följa en särskilt väg, som vi fått veta flera veckor i förväg. 
Precis innan loppet startade så loggades jag ut ur spelet, 
min internetuppkoppling började krångla och jag kom inte in igen 
förrän jag loggade in för tredje gången. Det var väldigt frustrerande! 
När jag red in i ridhuset för att göra de tre första loppen, 
så var några redan färdiga och var på väg ut. 
Men trots detta så gjorde jag riktigt bra ifrån mej! 
Jag var förstås inte ens nära att vara bland de första som gick i mål, 
men jag slog rekord på flera banor och fick dagens bästa resultat i två lopp. 
Så jag är riktigt nöjd, trots att jag började efter alla andra. 
Lyckades till och med ta mej förbi några andra som hade otur.
 
Det bästa med maratonloppet var inte bara att vinnarna fick star coins, 
utan att alla som tävlade inte behövde lämna in uppdragen under själva loppet. 
Det betydde alltså att vi kunde tävla med en level 15 häst, 
men samla in xp:n senare med en annan häst! Hurra! 
 
Såhär härligt såg det ut när vi kommit i mål på Jorvikstallets arena. 
Massor av uppdrag som väntade på att lämnas in, och xp att få i belöning! 
 
Så när eventet var över så ringde jag hem och kastade mej på Diana, 
och sen red vi ungefär samma runda igen, och gjorde dessutom alla stallsysslor. 
Nu dröjer det inte länge innan hon är färdiglevlad, och nästa häst köps in! 

Postat av: Evelina Silverknight

Åh, massa gröna prickar, tur att du inte fick fatal iaf :D

2014-02-23 klockan 19:49:25
URL: http://silverknight.blogg.se


Postat av: Fiona Mcpaw

Hahah, uuj jag får panik bara jag ser de där gröna prickarna. Jag brukar också göra så ibland och samla ihop senare, men är skräckslagen för fatal då x)

Svar: Haha ja, det vore ju mardrömmen!
Evangeline Silverbell

2014-02-24 klockan 00:04:59
URL: http://odesryttare.blogspot.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback