Funktioner jag vill ha

Jag hade några inlägg med funktioner jag vill ha, 
men de inläggen är borta nu :p 

Istället så skriver jag ett enda, lite längre inlägg, 
med några funktioner som jag vill ska komma till spelet. 
Jag har säkert glömt något, men jag skriver ner vad jag kommer ihåg. 
Vissa idéer har jag läst om på andra bloggar, och fattat tycke för!
 
  • Utökad man- och svans-funktion
    Fler alternativ att välja mellan, samt kunna välja man och svans separat.
  • Möjlighet att välja kön på sin häst 
    Det vore roligt att kunna välja ifall hästen är sto eller hingst när man köper den.
  • Kunna se vilka kön andras hästar har 
    En liten symbol bredvid hästens namn, som syns när man klickat på en spelare, räcker.
  • Läsa mer information om andra spelare 
    Samma princip här som ovan, du klickar på en annan spelare i världen 
    och kan då få upp info som ålder på spelaren, hur länge denne varit medlem, 
    samt bloggadress eller andra webbadresser som spelaren kanske vill nå ut med. 
    Givetvis får varje spelare själva välja vilken information de vill ska vara synlig och inte.
  • En kamera att fota med 
    Att kunna ta fram en kamera och fota något ur kamerans synvinkel utan att du själv är med 
    på bilden tror jag skulle underlätta för många som vill fota annat än sej själva i spelet. 
  • Uppdrags-shop
    I denna shop skulle det alltså vara möjligt att köpa tillbaka alla kläder och all utrustning man fått
    från att göra uppdrag, om man av någon anledning råkat sälja något och vill ha tillbaka det.
  • Möjlighet att spara sina Jorvik Shillings
    Den här idén har jag läst om och jag gillar den. Att kunna lägga undan lite Jorvik Shillings
    på en bank eller liknande, innan man överstiger gränsen för tiotusen vore väldigt trevligt. 
  • Möjlighet att spara hö och mat
    Det är ju jättedumt att det inte går att spara hö i garderoben. Jag skulle vilja att detta var möjligt, 
    eller att det finns ett annat ställe där man kan spara hö och all slags mat till sina hästar!
  • Bilda grupper med fler än fem spelare 
    Detta skulle underlätta väldigt mycket under till exempel klubbevent, där det är väldigt roligt
    att ordna tävlingar där alla i klubben kan vara med. Tråkigt att behöva dela upp sej i mindre grupper!
  • Klappa hästar
    Onödig detalj kanske, men jag skulle tycka att det vore roligt. Att kunna klappa sin egen häst ibland, 
    både för att visa den lite extra omsorg och för att det skulle ge fina bilder! 
    Kanske även kunna klappa andra spelares hästar, om man fått tillåtelse?

Postat av: Alanis Moonstorm

Åh, uppdragsshoppen skulle vara underbar!

Att kunna välja kön på hästen har jag velat kunna ända sedan jag tänkte mig min starthäst som ett sto bara för att få könet bytt på den av alla npc:er i alla uppdrag någonsin. De bytte kön på Stormmaster i mitt huvud.(Hon hette Icedancer som sto.) :(

2014-02-16 klockan 23:19:32
URL: http://alanismoonstorm.tumblr.com/


Postat av: Emma Shortroad

Det där med grupper, välja kön på hästen och sen kunna se mer i formation om spelaren vore ett stort + i kanten! :D

2014-02-17 klockan 11:32:21
URL: http://emmashortroad.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback