Slippa upptäckar-hetsen?

När södra Jorvik öppnar 
kommer många bli väldigt glada. 
Det är något som alla har sett mycket fram emot! 

Men, något som jag inte kommer se fram emot, 
är att inte kunna utforska det nya stället i lugn och ro. 
Visst kan man välja att ta det så lugnt som man vill, 
men det kommer vara svårt att inte låta sej påverkas utav 
andra spelare, som rusar runt på samma ställe och göra samma saker, 
och, något jag tänkte på helt nyligt, läsa på andras bloggar om vad de upptäcker. 

Det kommer antagligen bli någon slags inofficiell tävling bland bloggare, 
vem upptäcker mest och fortast, vem har information ute på sin blogg snabbast? 
Flera bloggare har gått ut med att de inte kommer varna för spoilers 
när de skriver om södra Jorvik, då platsen har öppnats. 

Det låter väl vettigt, tycker jag, men samtidigt är det tråkigt för de som inte vill låta sej stressas 
av att läsa vad andra har lagt märke till, före man själv hunnit få chansen. 
Visst kan man låta bli att läsa bloggar ett tag,
tills man känner att man upptäckt nog mycket 
för att börja vilja få tips av andra att upptäcka ännu mer,
och för att diskutera nya fynd med andra spelare.
Dock är väl det tråkigt för de som bloggar.

Jag önskar bara att det inte kommer bli någon slags "upptäckar-hets", 
att man ska få vara på det nya området utan att känna att alla andra hinner så mycket mer, 
slippa känna att man inte är tillräckligt duktig bara för att man kanske inte kan lägga lika mycket 
tid eller uppmärksamhet på att utforska stället, som många andra kanske kan.
 
Men jag kanske bara talar för mej själv.

Postat av: Susan Moonstar

Håller med dig på alla plan.
Jag kommer att lägga alla bloggar åt sidan och upptäcka det mesta själv först, sen kommer jag att titta på bloggarna.
Däremot är jag rädd att man måste ha gjort sprickuppdragen och vara populär med solens cirkel för att komma in (dels är det för att jag inte haft tillgång till Sso hela sommaren, och det sistnämnda är väll av ren lathet skulle jag tro.) Om det skulle vara så tittar jag inte in på bloggarna för än jag banne mig har gjort alla de där uppdragen.
Men ett grymt bra inlägg, hatten av!

2013-10-05 klockan 19:59:31



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback